Fotografiska

Hello guys, now I'm back! 

Gårdagen blev riktigt lyckad. Jag mötte upp mitt lilla gäng av studenter och vi gick gemensamt till Fotografiska, vilket var riktigt coolt. 

Det var en utställning som verkligen föll mig i smaken och det var Helen Levitt som håller på med street photography och de man fick se var 1940-talets New York och Mexico. Riktigt bra bilder. Jag älskar när bilder ser äkta ut och inte är framtvingade i en studio.





Utställningen med Robert Mapplethorpe har jag velat se ett bra tag nu. Dock var jag helt oförbered på mängden könsorgan som var fotograferade. Men han är en riktigt begåvad fotograf och vissa bilder gillade jag liter mer än andra, så att säga. 





Jag kan bara säga att om ni inte har varit på fotografiska så gå dit! Fantastiska utställningar och utsikten vid caféet är mer eller mindre att dö för.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0