Helgen

Det här har varit en mest sjuka helgen på länge. Det är så mycket som har hänt i mitt liv både i och utanför Stockholms tullar, haha. I fredags så var jag ledig och var helt slut efter arrangerandet av 10 årsjubileeum mellan KI och LUMC i Leiden kvällen innan. Men med 12 timmars sömn i bagaget och vetskapen om att min älskade vän klarade sin tenta så taggade jag till rejält. Det slutade med att jag stod hemma framför spegeln och spelade luftgitarr och hoppade av ren lycka. Lycka över livet. Jag var så genuint glad! Nåväl, efter några timmar så gjorde jag mig i ordning och åkte in till Anchor och åt middag med Jen och hennes mamma. Det var jättemysigt (återigen tack för att jag fick våldgästa eran fina stund och tack för maten!).

Sen blev det åka av! JÄKLAR vad kul vi hade. Det var länge sen jag hade så roligt. En massa skratt och mys blev det (lite för mycket vin också). Och sen bar det av till en taxi och hem till sängen. 






Jag tror att jag upplevde alla stadium av mående när jag vaknade i lördags:
  1. fan vad kul jag hade igår!
  2. FAN, huvudvärk
  3. åh huvudvärken är borta och jag mår bra
  4. vänta jag är fortfarande full
  5. jäklar nu kom huvudvärken tillbaka
Allt detta under loppet av några timmar, haha. Men tydligen så kan inte det stoppa mig så det blev först en mysig tjejdag med Jen (och en massa koppar kaffe) som sedan utvecklades till en härligtjejkväll... med vin. Idag mår jag verkligen som jag förtjänar. Det tog mig seriöst 2,5 timme att sätta mig upp i sängen och ännu längre tid innan jag klädde på mig och gick till pizzerian. Jag valde en mamma mia, bara för att jag kände att namnet summerade hela helgen rätt så bra, haha. 

Men det har varit en helt fantastisk helg trots allt det som har hänt som jag väljer att inte skriva om just nu. Det är väl bara så att den ena idioten är värre än den andre som i sin tur är värre än den tredje. Ja ni fattar. Jag  hade kunnat lega hemma och gråta hela helgen men jag valde att göra något roligt istället och faktiskt ge mig tillåtelse att skratta och må bra. Och satan vad bra jag mådde!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0