LCHF-Recept: Grillad Kyckling m. Jordnötssås

Jag måste bara dela med mig av ett recept som jag hittade på nätet. Det var ett LCHF recept för kyckling i jordnötssås. Genom att freestyla lite halvt om halvt så blev det helt sjukt gott. Tyvärr har jag ingen bild, kanske kan ta en lite senare idag då jag ska äta det igen! 

För oss räckte detta till 4 potioner om inte mer.

Ingredienser:

2 st stora kycklingfiléer
1 st lime
2 dl matlagingsgrädde 15%
2 dl Kokosmjölk
4 st stora matskedar slät jordnötssmör
Röd currypasta
Salt
Peppar
Pasta
Tillagning:
  1. Först och främst skall kycklingen tinas om detta behövs.
  2. Därefter delas den upp i lagom stora strimlor.
  3. Stek på kyckligen lite lätt i jordnötssmöret och tillsätt grädden och kokosmjölken.
  4. Mängden currypasta eller Sambal Oelek (som användes i ursprungsreceptet) är beroende på hur starkt ni vill ha det. Jag tillsatte 3 tsk currypasta.
  5. tillsätt limesaften från den färska limen. Jag använde hela.
  6. Låt det hela stå och sjuda i ca 10 min.
  7. Smaka av och krydda
  8. Servera

Ni som känner mig vet att det här med att vara nyttig och följa recept inte riktigt är min grej så jag valde att koka lite tagliatelle till maten. Bäst är det att använda färsk pasta till!

Hoppas att det smakar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0