Babbel

Vilken natt det här har varit och dag... Det hela började med att jag kollade fel i tågtidtabellen så jag var tvungen att ta ett tåg som skulle gå 23:00, tåget blir försenat med några minuter och jag missade sista pendeln in till stan. Som tur var så gick det nattbuss hela vägen in till Centralen från Upplands väsby men den resan tog ju sin lilla tid. När jag väl kommer in till stan så kommer jag på till min fasa att tunnelbanan har slutat gått. Jag får ställa mig i en taxikö som är säkert 100 meter lång och jag står i bitande kyla i ca 40 minuter innan det är min tur att hoppa in i bilen. När jag väl kommer hem är klockan tre och jag är trött/uppjagad så jag somnar inte förens närmare fyra.

Imorse var det omdugga, vilket jag tror att jag misslyckades på. Vi fick se facit efter vi hade skrivit och det var en stor plåga. Det värsta är när man känner ''MEN JUSTE, åååååh, vad tänkte jag på?!''. Dock är ju det en förbättring från förra gången då det hela mer var ''ehm.. jaha?''. Haha, man måste försöka se något positivt med det hela! Efter omduggan tror jag att hela klassen däckade i matsalen. Sen blev det föreläsning på Astrid Lindgrens barnsjukhus och därefter panikskrivande på rapporten som skulle in en timme senare. Som tur var så han jag klart med den och skickade in den i tid. Nu håller jag tummarna för att Jun Lu ska vara schyst och gilla min rapport (som förövrigt är den sämsta rapporten jag någonsin har skrivit). 

Förutom det så har min dag varit bra, lång men bra. Jag har även försökt påbörja någon form av julpyntning här hemma. Det går inte så bra med tanke på att jag inte har några saker. Men man tager vad man haver och gör vad man kan. Jag borde köpa en adventsljusstake. 

Nu borde jag lägga mig ner och plugga. Jag har labb imorgon, radioaktivitet. Låter lovande. Plus att jag ska möta upp damerna i skolan vid tio och plugga lite inför dugga tre. Shit vad mitt liv bara handlar om duggor/rapporter/tentor och föreläsningar. Jag lider med er få läsare! Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0