Opus Dei

Idag är det studier som står på schemat. Jag glömde ställa klockan igår innan jag somnade, det ledde i sin tur till att det inte blev någon skola för mig idag. Men det är inte bara i skolan man kan vara effektiv! Nu ska jag sätta mig ner och skriva klart en uppsats på ca 3 sidor om Opus Dei. Det är en katolsk organisation som står för guds verk. Organisationen blev mer eller mindre kända efter Dan Brown hade skrivit om dem i Da Vinci koden. Medlemmarna kan ibland ägna sig åt självspäkning, det vill säga att dom utsätter sig själva för smärta. Varför skulle man då vilja göra en sådan sak? Jo, det är nämligen så att dom tror känner en starkare samhörighet med Kristus smärta. Tro vad man vill om det, men så är det. 

Men nu ska jag inte sitta här och prata på. Ska försöka klämma in ett inlägg senare. Jag har ju klippt sönder mina favoritbyxor. På återseende.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0