Hellre ett IG.

Nu vill jag att ni ska försöka förstå min panik som jag känner inför morgondagen. Jag är en sådan person som inte klarar av pressen av att hålla tal. Jag klarar inte av att ha alla ögon på mig och att alla lyssnar till mina ord. Jag fick nyligen bevisat att jag inte ens kunde göra det när jag var full. Kan ni kanske förstå hur illa det är? Alkohol ska ju tydligen släppa på alla hämningar, förutom mina.

Men det är här som den verkliga paniken slår in... Jag ska som sagt hålla mitt tal imorgon. Jag trodde att det kanske bara var inför min lärare eller ev. en liten grupp människor. Men nu verkar det som att jag ska hålla talet inför hela klassen. Så jag överväger starkt att ge henne mitt tal och säga ''det kommer aldrig hända, inte ens om jag får IG i svenska''.

Förstår ni hur mycket jag avskyr att prata inför folk om jag överväger ett IG I SVENSKA(?!). Mitt mål med gymnasiet var att ta mig igenom det med bara vg och mvg, det failade rätt så hårt. Men ni förstår vad jag menar. Ett ig funkar inte. Men hellre det än att hålla tal inför hela klassen. 

Nu ska jag lägga mig och öva på mitt tal (utifall det inte är inför hela klassen). Tror att jag har spenderat 4 timmar med att bara ta tid på talet och leta efter lämpliga stödord och lite smått försökt lära in mig det. Det sitter nästan helt nu. 



Kommentarer
Postat av: Linda

Hjärtat! Du fixar det, låtsas att hela klassen sitter där nakna och att du är drottning och att de är dina nakna undersåtar. Tänk så kanske du fnissar till lite och så går det vägen! Du klarar det, jag lovar du KLARAR det!!!

2010-05-26 @ 23:22:35
URL: http://villaskrolycka.blogspot.com
Postat av: Anonym

dom kan inte tvinga dig att hålla talet inför hela klassen, nationella eller inte.

2010-05-27 @ 08:54:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0