Effektiv arbete!

Hej mina sötnosar!
Idag är jag på riktigt bra humör alltså! Jag tror att det är för att jag för en gångs skull vaknade innan tolv. Jag har varit effektiv och fått ärenden utförda samt haft riktigt trevligt. Jag har fyllt en väska med saker och inte betalat ett skit. Haha, det låter som att jag har stulit.

Nej det är så här va. Idag gick jag upp halv nio sprang in i duschen (okej, jag kröp snarare). Gjorde mig redo, hoppade på cykeln och mötte upp min febriga älskling. Pluttan beslutade sig för att umgås trots sin feber! Vi mötte upp Amanda och gick till Arbetsförmedlingen. Så nu är jag alltså arbetslös
och
registrerad. Fint ska det vara.  Det tog sin lilla tid, men det var inte så farligt. Så nu har jag alltså tid för ännu ett möte den 6 juli kl. 10:00.
A-kassan is the shit. 

Vi mötte därefter upp Carro och vandrade runt som förlorade själar på Gävles gator och gallerier. Haha. Vi tog med oss frukost och lunch från Donken och satte oss i Kvarnparken under solen
otroligt varma sken och bara njöt. Där satt vi tills rumpan skavde och benen kliade innan vi gick vidare till Biblioteket. 

Varför är man så sällan på stadsbibliotek för? Det är ju hur mysigt som helst OCH man kan bli smart, haha. Jag vet inte hur länge vi stannade där men det var nog över en timme (min tidsuppfattning är som hatten på foten. Helt fel.).  Jag fick med mig hem
Illiaden, Förnuft och Känsla, Jorden runt på 80 dagar och Nietzsche - Liv och tankesätt. Jag vet inte riktigt hur jag känner inför den sistnämnda. Så vi får se om det blir så att jag läser den eller inte. Annars hade jag nog tänkt börja på Jorden runt på 80 dagar. Jag behöver lite händelser i mitt liv och inte en massa patetiska kärlekshistorier. Haha.  

Som ni ser så har jag haft något att göra nästan hela dagen. Nu ska jag bara sitta här framför min dator och läsa ev. kolla klart på The Holiday som jag påbörjade igår. Den är lite mysig! Det har i alla fall varit roligt att alla tjejer kunde träffas och umgås i mer än en timme. Det har alltid varit så att någon har blivit sur eller så har någon varit upptagen.
Ni vet hur det är! Nåväl, mot boken och sms:andet med min sjukling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0