Självmordsbombare

Uppdate

Okej, nu har jag större insikt i vad som hände. Final word. Idioti!
-------------------------------------

Är det bara jag som tycker att mänskligheten måste skärpa till sig? Jag förstår verkligen inte hur det faktum att man spränger sig själv och hotar människor ska göra världen till en bättre plats? Alla måste väl få tro på vad dom vill och bli respekterade av andra? Vi kan ju inte gå runt och säga ''nej, så får du inte tro'' bara för att vi inte håller med. Jag blir galen. 

Och jag gillar verkligen inte det faktum att såna här saker har kommit till Sverige. Jag trodde faktiskt att vi var lite bättre än så. Men tydligen inte. Det värsta är ju att ett fall leder till flera, ''Kan han, så kan jag''. Det är tragiskt. Men något jag kommer ha i åtanke är att den här personen tydligen inte ville skada människor utan mest ville make a statement. Annars hade han inte valt att göra det klockan 12 på natten på en relativt övergiven kungsgata, utan då hade han ställt sig längst bak/fram på tunnelbanan under rusningstid. Där är människorna. 

Det är faktiskt något jag alltid har varit rädd för... Jag är inte speciellt orolig över att bli attackerad, våldtagen, misshandlad eller rånad, men att någon ska spränga tunnelbanan det är jag faktiskt väldigt orolig över. Sjukt va? Självklart är jag försiktig och försöker undvika att röra mig ensam oavsett vart jag är om det så är i Stockholm, Lund, Gävle eller Kiruna. Det finns sjuka människor överallt. 

Jag hoppas i alla fall att det här var första och sista gången det hände i Sverige och att inte en massa sjuka människor får sjuka idéer. Det är bara till ondo. 

http://www.dn.se/nyheter/sverige/reinfeldt-daden-vacker-fragor-1.1225917

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det skedde på Drottninggatan mitt i julhandeln på lördag eftermiddag, så visst var han ute efter att döda så många som möjligt. Bara ren tur att inte hela bomben utlöstes.

2010-12-13 @ 16:30:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0