Att vara eller icke vara nörd, det är frågan

Jag kom precis hem efter en lugn kväll med bio och lite vatten på puben. Vi kollade på TRON i 3D och den var väl helt okej. Helt klart 2010s nördigaste film. Men jag tyckte att den var rätt så mysig i alla fall! Dock tycker jag att dom kunde ha använt lite mer 3D effekter! Jag betalar 125 kr för att se i 3D när kanske 10 min består av det. Okej, så illa var det kanske inte. Men filmen hade coola effekter, I'll give it that. 

Efter bion drog vi till Saints och mötte upp resten av gänget. Jag, Nico och Jimmy delade på en nachotallrik och hotwings. Det var så jäkla gott! Men det kan vara det mest oattraherande någonsin! Där satt vi, 3 styckna nerkladdade individer med munnen full av kycklin och nachos, fingrarna neddränktaa av sås och vi såg bara allmänt ofräscha ut! Det var ju tur att man inte hade en dejt, haha. 

Från ingenstans kom det en 41årig man och satte sig med oss i vårat bås. Och det hade jag absolut inge problem med, trevlig kan man ju alltid vara? Men när han ville ha en trekant med mig och Nico blev det lite förmycket. Sen var han sådär härligt paradoxal! 

Han: Har ni någonsin blivit kallad för nördar, töntar eller liknande, va?!
Jag och resten skriker i kör: JAA, det är väl klart?
Han kollar chockat på oss, börjar skratta och säger ''nej. Hur känns det? Det har ni inte alls''
Jag:''Jo, men vad är problemet. Så länge man bär upp det med stolthet och inte ser det som något negativt så är det ju inge fel med det?''
Nicco: ''Dessutom är väl alla nördar på olika sätt?''
Han:''Nej, nu ska jag berätta en sak för er. JAG har blivit kallad för nörd. Jag är en vanlig murbrukare som umgås med människor jag tycker om. Jag omger mig av folk jag trivs med. Att vara nörd är nedlåtande. Det finns inga nördar, men jag är nörd. ''
Alla: jaaha?
Han: ''men ni är inga nördar, vad är ni för nördar?''
Jag: ''Dom är spelnördar/militärnörd, vi är pluggnördar, han är hockeynörd''
Han: ''NEEEEE, HOCKEY?! Men precis alla är nördar.'' 

Haha, jag känner hur berikande samtalen var. Man fick inte kolla på honom för då skällde han ut oss, man fick inte säga något dumt för då var man korkad, man fick inte prata med varandra för då lyssnade man inte på honom. Haha, shit det var snurrigt.

Men over all så hade jag en riktigt bra kväll. den var kanske inte lika bra som igår men nog fasiken var den bra! Men nu ska jag sova för imorgon ska jag och Adde ut och shoppa underkläder, hahaha. Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0