Dotter till vetenskapen?

Jag tror att det nästan har slutat att regna helt nu. 24 timmar av konstant regnande och under den största delen utav tiden har det bara öst ner. Regnet var så massivt som man bara ser på film, samtidigt som man tänker ''varför ska det alltid regna lika mycket i varje film? Det regnar aldrig så där i verkligheten'', nu gjorde det de. 

Det förvånar mig alltid lika mycket när det regnar under längre perioder. Jag har så svårt att tro att allt detta samlas i molnen och bara väntar på att få ramla ner. Förstår ni vilken tyngd det måste vara? Om all fukt hade pressat samman i himlen så hade jorden varit insvept i en hinna av havsvatten. Det är coolt. Sånt fascinerar mig. Det märks att jag är mer en dotter till natutrvetenskapen än till samhällsvetenskap. Det är så vi vill ha det. Vetenskap har alltid fascinerat mig. Det kan fängsla mig i timvis. Jag är en nörd, ändå kan jag inte speciellt mycket i förhållande till alla andra. Men i förhållande till allt det finns att kunna och sånt som vi än inte tagit reda på så kan ingen någonting. Det finns alltid något nytt att lära sig. Universum kommer alltid ligga flera tusen steg före oss. Den ni. 



Är det bara jag som tycker att sånt här är intressant? Kanske är det bara jag som är nördig nog att sitta och skriva om det klockan tre på natten (när jag egentligen borde ha somnat för tre timmar sen). Men det fascinerar mig verkligen! Eller bara kroppens alla mekanismer. Visste ni att vi praktiskt taget byter kropp var tredje år (rätt mig om jag har fel)? Efter den tiden har kroppen bytt ut alla våra celler, med undantag för tex hjärnceller. Jag satt och funderade på det här idag... Efter som kropp förnyas var tredje år, är det då inte fascinerande hur mycket varje ''cell'' (snarare RNA) minns? Allt lagras. Allt är information.

OKEJ! Jag känner själv att jag borde sluta är. Nu svamlar jag så att inte ens jag fattar vad ja säger. Det är dags för mig att lägga mig och sova. Jag ska ner på stan imorgon och knäppa kort vid ett tiden. Därmed måste jag kliva upp relativt tidigt så jag hinner duscha och fixa mig innan jag ska träffas Sandra. Slänger in en bild från vårat vackra universum innan jag sticker. PUSS PÅ ER. Hör av mig imorgon förhoppningsvis ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0