get real people

"Flickan du nyss kallade fet, hon har svält sig själv och gått ner över 10 kg. Killen du nyss kallade dum, han har inlärningsproblem och läser 4 timmar om dagen. Tjejen du kallade ful, lägger ner timmar på att sminka sig i hopp om att någon skall tycka om henne. Killen du nyss knuffade runt, han blir slagen nog hemma. Det är mer bakom personerna än vad man räknar med. Sätt detta i din status om Du är emot mobbning"

- Jag får alltid en sån klump i magen när jag läser såna här uppdateringar på fb. Jag tycker inte om kedje brev och skit. Men även om man inte själv sätter det som status så finns det där och blir läst av människor som bryr sig. Det läskigaste med det som brukar stå i texter som den ovan är att det är sant. Det blir inte mer real än så. Och vi borde verkligen lära oss att respektera männsikor för det dom är och försöka lära oss något av dom. Jag antar att vi alla vill leva i en drömvärld eller hur? Dock borde detta vara sunt förnuft och inte en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0