Kladdkaka

Jag har precis försökt mig på att baka kladdkaka, det gav kanske inte det vackraste resultatet men nu hoppas vi på att den är god trotts sin tunna existens. Den skulle stå inne 20 minuter, det stod 40. Hahaha, jag borde inte baka! Jag älskar att ha sirap i mina kladdkakor, det ger en smak utav kola. Riktigt gott. Men om ni vill äta en riktigt god kladdkaka borde ni be Linda baka en åt er! Jag tänker lägga upp receptet nu så meddelar jag er senare om hur äcklig den är på en skala från ett till tio!

lite mer än 1 dl smält margarin
1 ägg
2 dl socker
½ dl sirap
1½msk vaniljsocker
5 msk kakao
salt och bakpulver. 

Sen är det bara att vispa, vispa, vispa! Smeten var riktigt god, nu ska jag låta den färdiga kakan sjunka lite. Tror att jag lyckades få minst två mm hög kaka i alla fall.

Uppdate; Det skulle ha varit mindre socker i, helt klart. Det blev som en jättesöt kolakaka. Kanske kan vara gott i små mängder. Nu har jag något att tugga på imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0