mormor

Okej, nu kommer ett sista inlägg innan jag bäddar upp sängen och kryper ner för att avnjuta välförtjänt sömn. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om bara, det är ju det värsta med att ha en blogg och inga aktiviteter i vardagen. Hade jag gått på bio så hade ni fått läsa om det. Jag funderar seriöst på att göra om min blogg till en filmblogg, haha. Jag skriver ju bara om olika filmer! 

Hur som helst. Jag kan ju kanske förtydliga hela släkt-grejen. Ni som har läst min blogg och ni som känner mig vet kanske att släktbråk är lite utav våran sak och det spelar egentligen ingen roll från vilken sida det är, haha. Eller hur avlägsen släktingen kan vara. Hur som haver så var det väl lite fejder bak i tiden, närmare bestämt sju till åtta år sedan. Det ledde i sin tur till att vi gled ifrån resten av släkten (gled och gled, vi hamnade på olika planter snarare). Nu verkar väl vissa delar börja klarna upp och tas i tu med, vilket kan vara bra istället för att älta och klaga. 

Anywho. Det jag vill komma fram till är mormor. Jag tror, helt ärligt, att jag är den som har "lidit" mest utav att inte träffa mormor under dessa år. Jag har alltid varit en mormors flicka (som jag skrev i några inlägg nedanför) och helt plötsligt var jag inte det. Jag minns hur ledsen jag brukade vara. Jag hade alltid lika mysigt när jag var där. Jag minns hur vi brukade smyga upp på vintern in i köket och kolla på rådjuren som stod utanför fönstret och åt fågelfrön ur fågelboet. Eller när vi brukade åka spark, gå ut i skogen, lyssna på radio eller sitta på verandan och lösa korsord. Jag älskade att sitta och bläddra i en såndär korsordsböcker, man kan väl egentligen kalla det en mer avancerad synonym-ordbok. Det bästa jag visste var nog jularna, när jag hjälpte till att antingen göra maten, baka eller duka fram. Hur vi på vintern brukade göra varm oboy med grädde till (och i grädden hade vi vispat ner kakao). Jag hade alltid något att pyssla med. Om det inte var harpan på datorn så var det egen gjorda böcker som handlade om vinter OS eller liknande. 

Varje gång jag fick chansen så åkte jag dit och hälsade på och bara mös. Men när det slutade så började ju även minnena blekna lite smått. Det är tråkigt. Det var det bästa som fanns, haha. Jag tror nog att mormor var lite utav min värld och bästa vän. Haha, får man säga så? Förlåt mamma ;) 

Jag tror att jag tappade bort syftet med texten någonstans i mitten. Jag önskar att det kunde bli som förut, kanske var det de jag ville ha sagt. Men nu ska jag sova innan jag börjar låta patetisk (det är redan försent va?), för att inte tala om hur det svenska språket förfaller ju längre jag är vaken. Vi hörs imorgon tror jag. Jag har lite saker inplanerat med det ska nog vara lugnt.

Kommentarer
Postat av: miixx

bra blogg :)

2010-08-22 @ 13:21:42
URL: http://miixxbloggen.blogg.se/
Postat av: Mamma

Gumman då <3 ... sen finns det vissa som ska spä på allt och utnyttja situationer men det blev inte dom som dom trodde utan dom blandade in för många och dom i sin tur pratade med varandra. Så vi får tacka idioterna för sina möten med inspelade samtal . Va bra det blev för oss :) Nu tittar vi framåt <3<3

2010-08-22 @ 18:32:12
Postat av: Anonym

älskade my jag har också saknat våra stunder med mys det känns jättebra att vi har fått tillbaka kontakten igen du är mitt första barbarn älskar dej my för den du är. många varma kramar från din mormor

2010-08-22 @ 18:45:03
Postat av: Anonym

2010-08-22 @ 18:45:57
Postat av: Anonym

2010-08-22 @ 18:47:44
Postat av: Anonym

2010-08-22 @ 18:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0