Nihil impossibile est

Haha, jag har precis kollat på fångarna på fortet där hårdrockarna mötte dansbandet. jag måste säga att Hammerfall i mitt hjärta. F-ing amazing. Samtidigt som killarna rockade fortet (även om slutet kanske inte var det mest förväntade, men inte mindre kungar för det) så satt jag och jobbade på projektarbetet. Jag börjar faktiskt närma mig slutet nu tror jag. Ska skriva klart sista delen och imorgon hade jag tänkt sätta mig ner och gå igenom alla delar för sig och se om jag kan utöka det lite. Men det känns riktigt bra, jag börjar få grepp om det här nu. Jag älskar den här kursen, den passar mig så bra. Den tar upp allt jag tycker är kul, det är lagom kemi och lagom biologi. Ja, än så länge. 

Det är nästan något som kursansvariga borda använda som motivation under AOK. ''Bara ni tar igenom den här kursen så kommer allt falla på plats under nästa, det är då det börjar på riktigt.'' För det är så jag känner och det är så jag tänker gå ut till dom nya ettorna och jag blir fadder. Man behöver motivation och det är något som jag har känt saknas. Första dagen börjades med ''ni kommer troligtvis inte klara den här kursen och om ni gör det så kommer ni antagligen inte få så bra betyg''. Det är ingen motivation, det bryter ner. I vanliga fall hade jag bara tänkt: vänta du bara så ska jag visa dig. men det går inte nu. 

Men jag har lagt upp en plan i mitt inre. Jag ska göra mitt bästa för att hålla den planen i rullning och jag ska satsa på den här kursen. Jag vägrar få ett E, det är inte bra nog! 

Ingenting är omöjligt, som kära Gunde Svan sa en gång i tiden på fortet. 

Men nu borde jag kanske skriva klart det sista och sen lägga mig och läsa lite. Puss på er!

Ps: Grattis älskade L! gud vad glad jag är för din skull! Du är en fantastisk mamma och åh jag blir så glad! (förlåt om du tycker att det är olämpligt att jag skriver det i bloggen! Säg till isf ♥)

Kommentarer
Postat av: Dumlan

My My My, vi måste ses snar<3

2011-01-20 @ 19:13:43
URL: http://pankaron.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0