Ny design, ingen snö och julpynt

Jag gillar min nya design! Den är så luftig och enkel. Dvs, det enda jag kunde göra i princip var att ändra textens storlek och typsnitt samt ändra bakgrundsfärg, haha. Men det är de små detaljerna som räknas! 

Nu hade jag tänkt lägga mig och försöka sova. Förhoppningarna är inte direkt stora, but I'll try. Imorgon så tror jag att det är en riktig städdag som står på schemat. För nu är det dammigt. Funderar även på att putsa fönstrena (JAPP, jag har hela TVÅ fönster på  de fjuttiga 18 kvm som jag bor på, förbannade hörnfönster). 

Försökte julpynta lite här hemma tidigare idag. Anledningen till att jag börjar så tidigt är för att både jag och Amanda åker "hem" till Gävle på torsdag. Och då tyckte vi att det kunde vara mysigt att komma hem till ett pyntat hem lagom till första advent! Dock så är det en väldig brist på juldekoration... Jag äger i princip bara någon ful liten duk, ljusstakar och tre tomtar. Hade en julgardin som fick agera som bordsduk till tvbordet, haha. Ibland måste man vara innovativ!

Och på tal om första advent som bara ligger runt hörnet... VART är snön? Är det bara jag som är i chock över frånvaron av de vita kristalliknande flingorna? För bara några år sedan kunde det vara hur mycket snö som helst lagom till första advent... Jag förstår verkligen inte. Fast samtidigt kanske jag, som bor i stockholm, borde vara glad. Jag vet ju hur bra SLs trafik går under snöoväder. 

Men nog om allt, nu är det huvudet mot kudden som gäller! 
Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0