Life

Jag är så sjukt taggad på den nya kursen! Jag vill bara sätta mig och gräva ner mig i böckerna och lära mig mer, mer, mer! Det jag läser nu är en 20hp kurs om cellbiologi och genteknik. Det här är verkligen något jag älskar, det är ju det här allt handlar om. Utan kunskapen om cellerna skulle vi aldrig kunna förstå oss på sjukdomar. Vi skulle inte kunna skapa mediciner och utan genteknik skulle vi inte veta om det funkade. 

Det är något sånt här jag vill jobba med, inom det här området. Jag är fortfarande inte sugen på att stå i ett labb men att markandsföra och hjälpa företag och att få ut den här kunskapen! 

Gud jag låter som en liten bäbis i min rena lycka. Men jag kan inte hjälpa det, det är underbart. Och det bästa med att börja en ny kurs är att man får köpa kurslitteratur, nya block och andas in känslan av en omstart. Jag känner mig rätt så lättad även fast jag har två kurser som ligger och släpar. Det känns tungt men jag vet varför och nu har jag äntligen fått tillbaka min kämparglöd så nu kommer jag klara det, det vet jag. Äntligen börjar jag känna igen mig själv igen! haha, gud vad jag känner mig lycklig just nu. Jag hoppas bara att den här lyckan håller i sig, för det är tamefan fantastiskt! 

Inte nog med att kursen har börjat nu är jag även fullbokad en bra tid framöver. Både med möten, stora och små saker och fester (förhoppningsvis kommer jag ha tid att träffa vissa personer). Jag tycker om att komma ut och göra något (oavsett hur vettigt det är) och jag försöker verkligen pressa mig själv med att lära känna nya människor hela tiden, knyta kontakter och vara social. Men jag är så sjukt folkskygg och blyg av mig (vilket många har svårt att tro). Men jag försöker pressa mig själv att bli lite mer så som jag vill vara. För ingen annan kan göra det åt mig, utan det är bara jag som kan nå dit jag vill. 

På mitt block står det så fint:

TO FEAR LOVE IS
TO FEAR LIFE
AND THOSE WHO FEAR
LIFE
ARE ALREADY
THREE PART DEAD




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0