weekend in herräng

Jag har haft tre fantastiska dagar i Herräng med min högra hand. Vi har kysst små grodor (okej, mer klappat dom), ätit god mat, druckit vin, kollat på tv, dansat bugg, räddat en fågel, cyklat och tagit årets första dopp. Så tack Jen för att jag fick följa med dig! Det var riktigt skönt att komma bort lite. Förvisso var jag nyligen i Gävle och nästa vecka åker jag till Bryssel. Men att åka till landet kommer alltid vara att åka till landet. 

Och varför cyklar jag aldrig för? Det är ju så förbaskat härligt att bara hoppa upp på cykeln och trampa iväg. Så befriande. I gävle brukade jag alltid cykla. Kanske för att allt var lite närmare där och för att man inte riskerade sitt liv för varje sekund man satt på cykeln. Nåja det var kul! Men inget slår att komma hem. 

Det blev en sist dag för mig att försöka friskna till ordentligt innan det är dags att ta tag i pluggandet ordentligt (ja, det går fortfarande lite sisådär). Jag unnade mig själv en pizza från Professorn samt en film från Headweb på nätet. Skitbra sida. 

Nej nu ska jag kolla på sista avsnittet av bones innan jag somnar. Mina grannar har fest så jag hoppas på att dom ska hinna lugna ner sig innan avsnittet är slut. Det är det sista avsnittet från säsong 5. Spännande! Är ni också sånna som verkligen dras in i karaktärerna och relaterar era upplevelser och känslor med deras? Jag är sån, vilket betyder att jag kan bli sjukt frustrerad eller ledsen hur lätt som helst. Haha. Värst är scener där folk dör eller för att ta ett exempel från Bones: En ensamstående mamma begraver sin son på julmorgon. Sonen var allt hon hade och hon var allt han hade. Då tänker jag genast "tänk om det vore jag".

Jaja, nu ska jag sluta med det dramatiska och sova (så småning om).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0