En trasig broms och en eldsvåda?

Den här dagen har varit väldigt händelserik trots att klockan inte är mer än 10. För det första så försvov jag mig, men kände att jag inte förlorade något på att missa föreläsningen. Sen stressar jag till buss 40 som tar mig till Universitetet (ja, jag är så pass lat att jag inte orkar gå den vägen som tar max tio min). Väl vid SU så hoppar jag på buss 70 mot KI.

När jag sitter på bussen så märker jag till min förvåning att klockan bara är 09:10. Det betyder alltså att jag har hoppat på bussen en timme tidigare än vad jag skulle! Lagom vid odenplan så blir vi ombedda att hoppa av bussen för att bromsarna inte funkar och är överhettade och något riskerar att börja brinna. Så då blev det en liten promenad mot T-banan. Kaffe på pressbyrån och lite jobb på rapporten innan kl:11:00 då den obligatoriska föreläsningen börjar.

Helt ärligt- vad är det med mig och Stockholms transportmedel? Jag lyckas alltid hamna på de fordon som slutar fungera? Haha, lite komiskt är det dock.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0