I want to read

Jag har suttit och plockat ut några böcker som jag verkligen skulle vilja läsa nu under sommaren. Min svenskalärare skulle bli så stolt! Haha, De understrukna namnen är de böcker jag allra helst vill läsa, tror jag. Jag ska se vilka jag hittar imorgon på biblioteket. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag troligtvis ge upp efter en halv bok. Men det är värt att testa. Dom verkar intressanta. Döm mig inte...

En världsomsegling under havet

- Jules Verne

Svindlande höjder
- Emily Brontë

Förnuft och känsla
- Jane Austen

Hamlet
- William Shakespear

Jorden runt på 80 dagar
- Jules Verne

Oliver Twist
- Charles Dickens

Romeo och Julia
- William Shakespear

Dracula
- Bram Stoker

Odysséen
- Homeros

Gullivers resor
-
Jonathan Swift

Illiaden
-
Homeros

En julsaga
-Charles Dickens

Huckelberry Finns äventyr
- Mark Twain

Ringaren i Nothre Dame
- Victor Hugo

Stolthet och fördom
-Jane Austen

Den siste Mohikanen
-
James Feninmor Cooper

Frankenstein
-Mary Shelley

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0