Tveksamheter

Jag tror att jag börjar tveka lite på min utbildning... Jag älskar den och den ger mig så mycket, men just nu känns det som att allt jag kommer göra är att stå i ett labb eller marknadsföra läkemedel. Jag vet inte hur givande det skulle vara i slutändan. Jag har alltid velat bidra med något och med den här utbildningen finns ju den möjligheten. Jag börjar fundera på om jag ska läsa något mer efter det här, typ juridik/jurist/ekonomi, bara för att bredda möjligheterna lite mer. 

Kanske är det bara den här kursen som gör att jag känner mig lite låst. Jag vill ha ett jobb med omväxling och möjlighet att se världen. Frågan är ju om det är en möjlighet som ges om man står på ett labb och läser av NMR grafer hela dagarna? Dock har jag ju några år på mig att fundera på hur jag vill göra sen. Självklart kommer jag inte hoppa av utbildningen för jag älskar den. Det är det jobbigaste med mig: jag vill så mycket men det finns liksom ingen tid till det. Det finns ingen möjlighet att utbilda sig till tio olika yrken och sen jobba med allt, det förstår till och med jag! Jag vill trots allt läsa masterprogramet inom biomed. också, samtidigt som jag vill läsa forensisk vetenskap, juridik, jurist osv. You get the point. 

Det är ingen som har några bra förslag på vad jag borde göra sen? Jag är bara orolig för att jag ska stå och trampa på samma ställe utan att vara 100% nöjd och efter 50 år blicka tillbaka och tänka ''tänk om...''.

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Det låter som att masterprogrammet i bioentreprenörsskap skulle passa dig om du nu är ute efter att "bredda dig" lite. Men det finns intressanta masterprogram på många andra universitet också.

2010-12-09 @ 16:51:59
Postat av: Linda

Man kan läsa mer sen också My, man behöver inte göra allt på en gång. För om 50 år... det är långt dit, vi hinner plugga flera gånger till innan dess om vi lessnar!!! Så tänker iaf jag även om jag vill stanna inom samma kategori av yrke så kan man alltid vidareutveckla sig och bredda sig.



kram på dig! Skulle vara kul om du ville titta ut på en fika i mellandagarna i vårt nya hus!!!!

2010-12-09 @ 23:19:29
URL: http://villaskrolycka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0