The Shawshank redemption

"Fear can hold you prisoner, Hope can sett you free"

Jag sitter och
funderar lite om jag är den enda människan i Sverige som inte hade sett ''Nyckeln till frihet'' fram tills idag? Hur som helst kollade jag nyss på den och jag måste säga att jag verkligen tyckte om den.

Morgan Freeman gör sin roll så fantastiskt bra och det är en historia där man får uppleva korruption, smärta, lögner, död, glädje, frihet och vänskap. Filmen täcker i princip alla nivåer av känslor och förmedlar. Jag kan verkligen se varför detta är en klassiker och jag tror att den kommer vara det ett bra tag framöver. Den kommer alltid vara uppskattad och i sin tid. 

Jag har svårt att tänka mig att en fängelsefilm som handlar om hopp kan bli passé. Jag har svårt att se hur någon skulle kunne beskåda Freemans skådespeleri och inte uppskatta det. Det är en bra film med en liten twist som gör att den inte alls är för förutsägbar. Och även om den är stundvis tragisk så kan man ändå inte hjälpa att må bra utav den när eftertexterna rullar. 

Men jag antar att ni alla redan vet detta med tanke på hur seg jag är när det kommer till att kolla på klassiker och liknande. Nu har jag i alla fall fått säga mitt. Medan vi fortfarande pratar om Morgan Freeman; är det bara jag som älskar honom som skådespelare? Jag tycker seriöst att han kan vara helt fantastisk. Men å andra sidan verkar det som att jag tycker det om de flesta just nu, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0