Jobbigt att vara fattig

Hur har alla det? Jennifer ligger i soffan och sover medan jag sitter här vid datorn och (desperat) letar efter boende. Som vanligt står jag i bostadskö och nu börjar kö-dagarna minska så snart är det nog min tur att få ett hem, haha. Som tur är så har jag så fina vänner här i Stockholm som låter mig bo hos dom ett tag. 

Jag sitter och kollar över mitt schema... Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Nu händer det, imorgon kör jag igång. Jag börjar dagen med ett upprop och direkt efter är det ett seminarium. Det är vad jag kallar att spara på tiden! Men jag längtar verkligen, även om det ser ut att bli min död så längtar jag till att andas in lite kunskap. Dock känner jag mig lite ringrostig. Första kursen innefatta massa grupparbeten, projektarbeten och tentamen. Hej och hå, det är väl allt jag har att säga. Haha.

Anywho. Idag ska vi bara vara inne och ta det lugnt. Dels för att jag inte har råd att åka runt på stan något mer förens imorgon och sen hem på onsdag. Hohoh. Jobbigt att vara fattig. Jag funderar starkt på att starta en fond som ni kan få donera lite pengar till, haha. Nej, men nu ska jag gå och vara social, puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0