Freedom writers

Jag har precis kollat på Freedom Writers som gick på kanal 4. Är det bara jag som älskar filmer som liknar denna? Jag älskar vetskapen om att en historia som är så stark och påtaglig verkligen har hänt. Bara det att veta att alla kan förändras, det ger en känsla av hopp. Jag älskar hur alla skådespelare gör sina roller så övertygande att man tror allt händer här och nu. Hilary Swank är enligt mig en helt fantastisk skådespelare, inte bara i den här filmen men i PS; I love you, milion dollar baby och i boys don't cry. 

Har ni inte sett den så måste ni göra det nu! Den handlar om en nyutbildad skolfröken som tar sig an en problematisk klass vars liv är dömda till att misslyckas. Desperat försöker Erin (Hilary Swank) få med sig skolstyrelsen på hennes sida men det är bara hon som ser vilka möjligheter eleverna sitter på. Jag tycker att det är en fantastisk historia helt enkelt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0